ČERSTVÁ, Lenka and Tomáš ČECH. Sociální pedagog a vize jeho uplatnění v základní škole (Social pedagogue and vision of the role in basic schools). In Soják, P. (ed.) Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 65-74. ISBN 978-80-210-4945-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální pedagog a vize jeho uplatnění v základní škole
Name in Czech Sociální pedagog a vize jeho uplatnění v základní škole
Name (in English) Social pedagogue and vision of the role in basic schools
Authors ČERSTVÁ, Lenka (203 Czech Republic) and Tomáš ČECH (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Soják, P. (ed.) Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2, p. 65-74, 10 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00036559
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4945-1
Keywords (in Czech) sociální pedagog; výzkum upatnění ve škole; sociální a výchovné problémy dětí; sociální klima školy; odborná pomoc; výchovný poradce; školní metodik prevence; školní psycholog
Keywords in English social pedagogue; research of exercise in the school; social and educational problems; school social climate; specialist support; educational consultant; school methodologist of prevention; school psychologist
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 20/2/2013 12:42.
Abstract
Článek reaguje na aktuální problémy z hlediska reformy školy v zdravou, demokratickou, humánní a liberální instituci. Přináší poznatky výzkumu realizovaného s řediteli základních škol a na základě poznatků vizi uplatnění sociálního pedagoga na základních školách (vzhledem k jeho odborným znalostem a schopnostem, osobnostním předpokladům a získaným kompetencím), který se jeví jako efektivní a žádoucí článek v procesu přeměny školy a jejího společenského postavení.
Abstract (in English)
The text responds to the topical problems from the viewpoint of school reform into health, democratic, humane and liberal institution. It brings a vision of the role of social pedagogue in primary schools (regarding their professional knowledge and abilities, personal preconditions and acquired competences) what seems to be an effective and suitable link in process of change in school and its social position.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 28/4/2024 05:06