Příprava a podpora začínajících univerzitních učitelů na výuku psychologie v Evropě
NEUSAR, Aleš. Příprava a podpora začínajících univerzitních učitelů na výuku psychologie v Evropě (Training and support of beginning teachers for teaching psychology in Europe). In 27. psychologické dny (Bratislava). 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Příprava a podpora začínajících univerzitních učitelů na výuku psychologie v Evropě |
Name in Czech | Příprava a podpora začínajících univerzitních učitelů na výuku psychologie v Evropě |
Name (in English) | Training and support of beginning teachers for teaching psychology in Europe |
Authors | NEUSAR, Aleš (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 27. psychologické dny (Bratislava), 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14230/09:00036570 |
Organization unit | Faculty of Social Studies |
Keywords (in Czech) | psychology; teacher; training; support |
Keywords in English | psychologie; učitel; příprava; podpora |
Changed by | Changed by: Mgr. Aleš Neusar, učo 195480. Changed: 10/9/2009 10:01. |
Abstract |
---|
Přednáška prezentující výsledky průzkumu zabývajícího se přípravou a podporou začínajících učitelů (pracovníků i studentů) pohledem jich samotných i vedoucích pracovníků daných institucí. Výsledky mimo jiné naznačují, že v přípravě budoucích učitelů jsou stále velké mezery a je časté, že začínající učitelé začnou učit bez jakékoliv přípravy i podpory. Výzkum vychází z šetření, které autor provedl v letošním roce v několika evropských zemích pod hlavičkou EUROPLAT (European Network for Psychology Learning & Teaching). |
Abstract (in English) |
---|
Presentation is focused on beginning teachers training and support (both beginning faculty members and students) from their view as well as from the view of departmental heads. Results show that it is still very common that beginning teachers start to teach without any training and support. Research was made by the author with the help of EUROPLAT (European Network for Psychology Learning & Teaching). |
Links | |
---|---|
MSM0021622406, plan (intention) | Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society |
PrintDisplayed: 30/4/2024 21:39