a 2009

Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries

URBÁNEK, Tomáš a Růžena LUKÁŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries

Název česky

Kritéria měření spokojenosti občanů s veřejnými službami: veřejné knihovny

Autoři

URBÁNEK, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Entscheidungen und Veränderungen in Arbeit, Organisation und Wirtschaft, 2009

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00029472

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-3-7089-0448-1

Klíčová slova česky

Spokojenost občanů Veřejné služby

Klíčová slova anglicky

Citizen satisfaction Public services

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 12. 9. 2009 22:42, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The aim of the presented research was to identify the criteria of citizen satisfaction with the services of public libraries and to compare them: 1) with the criteria published in professional literature, and 2) with the criteria used for the measurement of user satisfaction with public libraries in the Czech Republic and other countries. By means of qualitative research, carried out using the critical incident technique, the service key characteristics which affect the clients perception of the library services quality were found out. On the basis of the acquired qualitative data a questionnaire was created and quantitative research was carried out with the sample containing 443 respondents. The data were processed using the factor and the regression analyses.

Česky

Cílem prezentovaného výzkumu bylo identifikovat kritéria spokojenosti občanů se službami veřejných knihoven a srovnat je: 1) s kritérii publikovanými v odborné literatuře, 2) s kritérii užívanými pro měření spokojenosti s veřejnými knihovnami v České republice a v zahraničí. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného pomocí metody kritických událostí byly identifikovány charakteristiky služeb které ovlivňují percepci kvality služeb veřejných knihoven. Na základě získaných kvalitativních dat byl vyvinut dotazník a proveden kvantitativní výzkum na vzorku 443 respondentů. Data byla zpracována prostřednictvím faktorové a regresní analýzy.

Návaznosti

GA402/07/1486, projekt VaV
Název: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Zobrazeno: 4. 11. 2024 10:30