a
2009
Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries
URBÁNEK, Tomáš a Růžena LUKÁŠOVÁ
Základní údaje
Originální název
Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries
Název česky
Kritéria měření spokojenosti občanů s veřejnými službami: veřejné knihovny
Vydání
Entscheidungen und Veränderungen in Arbeit, Organisation und Wirtschaft, 2009
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029472
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Spokojenost občanů Veřejné služby
Klíčová slova anglicky
Citizen satisfaction Public services
Příznaky
Mezinárodní význam
V originále
The aim of the presented research was to identify the criteria of citizen satisfaction with the services of public libraries and to compare them: 1) with the criteria published in professional literature, and 2) with the criteria used for the measurement of user satisfaction with public libraries in the Czech Republic and other countries. By means of qualitative research, carried out using the critical incident technique, the service key characteristics which affect the clients perception of the library services quality were found out. On the basis of the acquired qualitative data a questionnaire was created and quantitative research was carried out with the sample containing 443 respondents. The data were processed using the factor and the regression analyses.
Česky
Cílem prezentovaného výzkumu bylo identifikovat kritéria spokojenosti občanů se službami veřejných knihoven a srovnat je: 1) s kritérii publikovanými v odborné literatuře, 2) s kritérii užívanými pro měření spokojenosti s veřejnými knihovnami v České republice a v zahraničí. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného pomocí metody kritických událostí byly identifikovány charakteristiky služeb které ovlivňují percepci kvality služeb veřejných knihoven. Na základě získaných kvalitativních dat byl vyvinut dotazník a proveden kvantitativní výzkum na vzorku 443 respondentů. Data byla zpracována prostřednictvím faktorové a regresní analýzy.
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaV | Název: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru | Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru |
|
Zobrazeno: 4. 11. 2024 10:30