D 2009

Přírodovědné učení úlohy pro žáky se specifickými poruchami učení

MAKYDOVÁ, Lucie and Josef TRNA

Basic information

Original name

Přírodovědné učení úlohy pro žáky se specifickými poruchami učení

Name in Czech

Přírodovědné učení úlohy pro žáky se specifickými poruchami učení

Name (in English)

Science learning tasks for students with specific learning disabilities

Authors

MAKYDOVÁ, Lucie (203 Czech Republic) and Josef TRNA (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 7 pp. 2009

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00036608

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

přírodovědné učební úlohy; specifické poruchy učení; inovace

Keywords in English

science leaning task; specific learning disabilities; innovations

Tags

Reviewed
Změněno: 20/9/2010 18:41, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumu učebních úloh pro žáky se specifickými poruchami učení v přírodovědné výuce.

In English

Paper presents research outcomes of learning tasks for specific learning disabile students in science education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education