ŠUBRTOVÁ, Milena. Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU. 157 s. ISBN 978-80-7315-188-1. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků
Název česky Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků
Název anglicky Specialized editions of children and youth literature tailored to needs of dyslexic pupils
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 157 s. 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036681
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky dyslektičtí čtenáři; specializovaná beletristická edice, požadavky na adaptaci textů, názory učitelů
Klíčová slova anglicky dyslexic readers; specialized fiction editions; requirements form adaptation of texts; teachers opinions
Změnil Změnila: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Změněno: 21. 2. 2010 15:30.
Anotace
Příspěvek vychází ze specifik čtenářského vývoje žáků s dyslexií a zabývá se otázkami specializovaných edic literatury pro děti a mládež. Stav v České republice je konfrontován se zkušenostmi ze zahraničního knižního trhu, na němž ediční řady koncipované pro potřeby handicapovaných žáků či žáků s poruchami učení mají své místo. Požadavky na specializovanou edici se odvíjejí mimo jiné od průzkumu prováděného v českých školách mezi učiteli.
Anotace anglicky
The paper draws on particularities of the reading development of dyslexic pupils dealing with specialized editions of the literture for children and youth. The situation in the Czech Republic is conmpared with foreign books markets where edition series tailored to the needs of pupils with disabilities or pupils with learning difficulties are firmly established. Requirements form specialized edition are based, among others, on a research conducted among teachers in Czech schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 07:17