HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů (Creating inclusive environment on primary schools and its incidence aiming to professional preparation of future teachers). In Príprava učiteľov v procese školských reforiem. Prešov: Prešovská univerzita, 2009, p. 693-699. ISBN 978-80-555-0014-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů
Name in Czech Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů
Name (in English) Creating inclusive environment on primary schools and its incidence aiming to professional preparation of future teachers
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Prešov, Príprava učiteľov v procese školských reforiem, p. 693-699, 7 pp. 2009.
Publisher Prešovská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00036691
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-555-0014-0
Keywords (in Czech) inkluze škola pro všechny školní vzdělávací program sebehodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání
Keywords in English inclusion school for all school training programme self-assessment of the conditions of inclusive education
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 15/8/2013 21:33.
Abstract
V příspěvku seznamujeme čtenáře s cíli a strategiemi řešení dílčího úkolu v rámci výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a také s prvotními výsledky našich šetření zaměřujících se zejména na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů a na sebehodnocení podmínek inkluze spolupracujících škol. Ve druhé části se zamýšlíme nad nutnými inovacemi v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v přímé návaznosti na výsledky výzkumu.
Abstract (in English)
In the paper we present the aims and strategies of solving partial goal of the framework research project of the Faculty of Education of Masaryk University Special needs of the pupils in the context of general training programme for primary education as well as with preliminary results of our inquiry aiming especially on contextual analysis of school training programmes and on their self-assessment of the conditions of inclusion in the cooperative schools. In the second part we think about necessary innovations in pregraduate preparation of the teachers of primary school on the Faculty of Education MU in connection with research results.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/7/2024 21:36