Detailed Information on Publication Record
2009
Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem
HAVEL, Jiří, Hana HORKÁ and Hana FILOVÁBasic information
Original name
Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem
Name in Czech
Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem
Name (in English)
Primary school teacher education at the Faculty of Education MU in the context of school reforms
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Prešov, Príprava učiteľov v procese školských reforiem, p. 796-802, 7 pp. 2009
Publisher
Prešovská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00029501
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-555-0014-0
Keywords (in Czech)
integrace pedagogické psychologické a praktické přípravy učitelů profesionální kompetence příprava učitele 1. stupně ZŠ studijní program učitelská profese
Keywords in English
integration of educational psychological and practice preparation teachers` professional competences studies of primary school teaching sylabus a teacher`s profession
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:53, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Příspěvek uvádí nejdůležitější změny v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně na PdF MU, které proběhly v souvislosti s komplexními transformačními tendencemi v českém školství. Původní záměry jsou konfrontovány se zkušenostmi vyučujících a také s výsledky výzkumné sondy (strukturované reflexe) provedené se studenty.
In English
The paper deals with the most important changes in the conception of undergraduate training of primary school teachers at the Faculty of Education MU, which took place in connection with complex transformational tendencies in the Czech school system. The original intentions are confronted with teachers` experiences as well as the results of research (structured reflection) conducted with students.
Links
GP406/06/P037, research and development project |
|