D 2009

Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem

HAVEL, Jiří, Hana HORKÁ and Hana FILOVÁ

Basic information

Original name

Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem

Name in Czech

Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem

Name (in English)

Primary school teacher education at the Faculty of Education MU in the context of school reforms

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Prešov, Príprava učiteľov v procese školských reforiem, p. 796-802, 7 pp. 2009

Publisher

Prešovská univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00029501

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-555-0014-0

Keywords (in Czech)

integrace pedagogické psychologické a praktické přípravy učitelů profesionální kompetence příprava učitele 1. stupně ZŠ studijní program učitelská profese

Keywords in English

integration of educational psychological and practice preparation teachers` professional competences studies of primary school teaching sylabus a teacher`s profession

Tags

Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:53, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek uvádí nejdůležitější změny v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně na PdF MU, které proběhly v souvislosti s komplexními transformačními tendencemi v českém školství. Původní záměry jsou konfrontovány se zkušenostmi vyučujících a také s výsledky výzkumné sondy (strukturované reflexe) provedené se studenty.

In English

The paper deals with the most important changes in the conception of undergraduate training of primary school teachers at the Faculty of Education MU, which took place in connection with complex transformational tendencies in the Czech school system. The original intentions are confronted with teachers` experiences as well as the results of research (structured reflection) conducted with students.

Links

GP406/06/P037, research and development project
Name: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy
Investor: Czech Science Foundation, Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform