HAVEL, Jiří, Hana HORKÁ and Hana FILOVÁ. Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem (Primary school teacher education at the Faculty of Education MU in the context of school reforms). In Príprava učiteľov v procese školských reforiem. Prešov: Prešovská univerzita, 2009, p. 796-802. ISBN 978-80-555-0014-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem
Name in Czech Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem
Name (in English) Primary school teacher education at the Faculty of Education MU in the context of school reforms
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Prešov, Príprava učiteľov v procese školských reforiem, p. 796-802, 7 pp. 2009.
Publisher Prešovská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00029501
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-555-0014-0
Keywords (in Czech) integrace pedagogické psychologické a praktické přípravy učitelů profesionální kompetence příprava učitele 1. stupně ZŠ studijní program učitelská profese
Keywords in English integration of educational psychological and practice preparation teachers` professional competences studies of primary school teaching sylabus a teacher`s profession
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 09:53.
Abstract
Příspěvek uvádí nejdůležitější změny v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně na PdF MU, které proběhly v souvislosti s komplexními transformačními tendencemi v českém školství. Původní záměry jsou konfrontovány se zkušenostmi vyučujících a také s výsledky výzkumné sondy (strukturované reflexe) provedené se studenty.
Abstract (in English)
The paper deals with the most important changes in the conception of undergraduate training of primary school teachers at the Faculty of Education MU, which took place in connection with complex transformational tendencies in the Czech school system. The original intentions are confronted with teachers` experiences as well as the results of research (structured reflection) conducted with students.
Links
GP406/06/P037, research and development projectName: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy
Investor: Czech Science Foundation, Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform
PrintDisplayed: 22/5/2024 17:49