Detailed Information on Publication Record
2008
Allergic and Asthmatic Children in 21st Century School
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina POKORNÁBasic information
Original name
Allergic and Asthmatic Children in 21st Century School
Name in Czech
Alergici a astmatici ve škole 21. století
Authors
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina POKORNÁ
Edition
1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. et al. (Ed.). School and Health 21: General Issues in Health Education. p. 297-303, 7 pp. 2008
Publisher
MSD, s.r.o.
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
30209 Paediatrics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4929-1
Keywords (in Czech)
učitelé; prostředí základní školy; alergické dítě; astmatické dítě; zdravotní potíže
Keywords in English
teachers; primary school environment; allergic children; asthmatic children; health problems
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 29/9/2009 12:08, Dana Nesnídalová
V originále
The paper presents results obtained through research conducted in the environment of selected primary schools. The research focused on whether, and to what an extent, teachers are aware of the fact that they may have allergic or asthmatic children in their classrooms, and what types of allergies are involved. It was further examined what the teachers knew of such immunity disorders, and whether they would be able to give fi rst aid to a pupil in case of a fit. Moreover, it was established that in most cases, the school environment is adapted so as not to cause health issues in students unnecessarily. The research shows that teacher awareness needs to be improved. The teachers themselves would apparently like to know more about these issues.
In Czech
Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zjišťováno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|