Detailed Information on Publication Record
2009
ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina MARTÍNKOVÁBasic information
Original name
ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Name in Czech
ALERGICI A ASTMATICI VE ŠKOLE 21. STOLETÍ.
Authors
HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic), Kamila SYNKOVÁ (203 Czech Republic) and Martina MARTÍNKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, School and Health 21. p. 297 - 303, 7 pp. 2009
Publisher
MSD Brno
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00036724
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4929-1
Keywords (in Czech)
Učitelé - prostředí základní školy - alergické dítě - astmatické dítě - zdravotní potíže.
Keywords in English
Teachers - primary school environment - allergic children - asthmatic children - health problems.
Změněno: 30/9/2009 17:30, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
V originále
The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of teachers of these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environment is not adapted for the unnecessarily producing of health problems of pupils. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this problems.
In Czech
Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zkoumáno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|