D
2007
Narušená komunikační schopnost a možnosti logopedické intervence u osob s Parkinsonovou nemocí
SOLÁROVÁ, Kateřina
Basic information
Original name
Narušená komunikační schopnost a možnosti logopedické intervence u osob s Parkinsonovou nemocí
Name in Czech
Narušená komunikační schopnost a možnosti logopedické intervence u osob s Parkinsonovou nemocí
Name (in English)
Impaired communication ability and possibilities of speech therapy of persons suffering from Parkinson's disease
Authors
SOLÁROVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, 1 pp. 2007
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00036783
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Parkinsonova nemoc; narušená komunikační schopnost; dysartrie; dysfonie; dysfagie; logopedická intervence; domov pro seniory
Keywords in English
Parkinson's disease; communication disability; dysarthria; dysphonia; dysphagia; speech therapy; Care home
V originále
Článek se zabývá problematikou Parkinsonovy nemoci, narušenou komunikační schopností osob s tímto onemocněním a možnostmi logopedické terapie. Předkládá rovněž výsledky výzkumného šetření zaměřeného na služby poskytované seniorům postiženým Parkinsonovou nemocí v domovech pro seniory v České republice.
In English
This article deals with the issues of Parkinson's disease, communication disability of persons with this disease and the possibilities of speech therapy. It also shows the results of research concerning the services for the patients suffering from Parkinson's disease offered by the Care homes in the Czech Republic.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 1/11/2024 01:32