J 2009

Focus Group in the Frameworks of the Social Support Context

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Focus Group in the Frameworks of the Social Support Context

Name in Czech

Ohnisková skupina v kontextu evaluace sociální opory

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Czech-polish historical and pedagogical journal, Brno, Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2009, 1803-6546

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00036800

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Tutorage; home teacher; tutor; values; quality research; Romany; social support.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 20/2/2010 11:48, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

The research study based on the quality research analysis and on the focus groups describes and explains the process of Romany pupils home tutoring.

In Czech

Výzkumná studie prostřednictvím kvalitativního výzkumu analyzuje a s využitím ohniskových skupin popisuje a vysvětluje proces doučování romských dětí v jejich přirozených podmínkách; rodině.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education