D 2009

PĚT LET EXISTENCE OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MASARYKOVY UNIVERSITY

HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Pavel MENŠÍK

Základní údaje

Originální název

PĚT LET EXISTENCE OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MASARYKOVY UNIVERSITY

Název česky

PĚT LET EXISTENCE OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MASARYKOVY UNIVERSITY

Název anglicky

FIVE YEARS OF THE EXISTENCE OF THE FIELD /HEALTH EDUCATION/ IN FACULTY OF EDUCATION, MASARYK UNIVERSITY

Autoři

HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika) a Pavel MENŠÍK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. České Budějovive, 2nd international conference Health Education and Quality of Life, od s. 80 - 86, 7 s. 2009

Nakladatel

Jihočeská universita, České Budějovice

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036838

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7394-180-2

Klíčová slova česky

Pedagogická fakulta – základní škola – obor (předmět) Výchova ke zdraví – učitelé – studenti učitelství

Klíčová slova anglicky

Faculty of Education - elementary school - Health education field of study - teachers - students of Teaching profession

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 10. 2009 09:40, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.

Anotace

ORIG EN

V originále

Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity se již pět let vyučuje samostatný obor Výchova ke zdraví. Cílem šetření bylo zjistit, jaké mínění mají současní či budoucí učitelé na samostatnou existenci oboru Výhova ke zdraví na pedagogické fakultě, či téhož předmětu na základních školách. Anonymními dotazníky byli osloveni učitelé pedagogické fakulty, učitelé základních škol, studenti pedagogické fakulty a studenti středních škol. Bylo zjištěno, že studující učitelství a studenti středních škol jsou většinou toho mínění, že samostatná existence oboru Výchova ke zdraví je nutná. Stejný názor zastávají i mladší učitelé (do 45 lez věku). Naproti tomu mnozí dříve narození pedagogové nechápou, proč by měl být tento obor samostatný a co by měl obsahovat. Zjištění dále okázalo, že samostatná existence oboru (předmětu) Výchova ke zdraví je logicky opodstatněná a že spojením této disciplíny s oborem (předmětem) jiným, ztrácí výuka Výchovy ke zdraví nejen efektivitu, ale i vlastní smysl.

Anglicky

Health Education field of study has been already taught separately for five years in the Faculty of Education, Masaryk university. The aim of the survey was to determine what is the opinion of current and future teachers of the separate existence of the Health education field of study in the Faculty of Education or in elementary schools. The anonymous questionnaires were used. The teachers from Faculty of Education, teachers from basic schools, students from Faculty of Education and students from secondary schools were asked. It was found out that students studying Teaching profession and students from secondary schools think that separate existence of the Health edcuation field of study is necessary. Also the younger teachers (younger than 45 years) maintain the same position. On the other hand, elderly teachers have a problem with this new discipline. Moreover,these facts show that separate existence of Health Education field of study is reasonable.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 11. 11. 2024 08:58