C 2009

The Czech case: a marketing-oriented party on the rise?

MATUŠKOVÁ, Anna, Otto EIBL and Alexander BRAUN

Basic information

Original name

The Czech case: a marketing-oriented party on the rise?

Name in Czech

Případ České republiky: tržně orientovaná strana na vzestupu?

Authors

MATUŠKOVÁ, Anna (203 Czech Republic, guarantor), Otto EIBL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Alexander BRAUN (203 Czech Republic)

Edition

Oxon, New York, Global Political Marketing, p. 157-174, 19 pp. 2009

Publisher

Routledge

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50601 Political science

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14230/09:00036852

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

0-415-42722-3

UT WoS

000274544700012

Keywords in English

Comparative Marketing Model; Elections; Marketing; Campaign; Czech Republic

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/2/2019 10:23, Mgr. Blanka Farkašová

Abstract

V originále

The chapter aims to apply the Comparative Marketing Model (CMM) to the Czech political system. The main focus is on the 2006 Parliamentary General Elections and the authors take a closer look at the case study of the campaign of the Social Democratic party (ČSSD) as an example of the countrys first real case of party behavior that could be described as Market-Oriented Party (MOP).

In Czech

Autoři aplikují Komparativní marketingový model (CMM) na systém politických stran v České republice. Hlavní pozornost věnují parlamentním volbám v roce 2006, zejména pak kampani sociálních demokratů. ČSSD zde hraje roli první politické strany v České republice, kterou je možné označit za tržně orientovanou.

Links

MSM0021622407, plan (intention)
Name: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Political Parties and The Representation of Interests in Contemporary European Democracies