NAVRÁTIL, Vladislav. Fyzika pro učitele autoškol (Physics for teachers in driving schools). In 6.Konference o matematice a fyzice na vysokých školách technických. 1st ed. Brno: Univerzita obrany v Brně, 2009, p. 391 - 398. ISBN 978-80-7231-667-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fyzika pro učitele autoškol
Name in Czech Fyzika pro učitele autoškol
Name (in English) Physics for teachers in driving schools
Authors NAVRÁTIL, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 6.Konference o matematice a fyzice na vysokých školách technických, p. 391 - 398, 8 pp. 2009.
Publisher Univerzita obrany v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00058833
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7231-667-0
UT WoS 000279806500044
Keywords (in Czech) Fyzika; doprava; motivace; škola
Keywords in English Physics; traffic; motivation; school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., učo 129. Changed: 19/2/2013 09:22.
Abstract
Dopravu jako velmi rozsáhlou oblast techniky můžeme z hlediska didaktického chápat jako interdisciplinární předmět, zahrnující v sobě poznatky fyzikální, biologické, chemické a psychologické a to vše skloubeno matematikou. Předložená práce je pokusem o přehled uplatnění některých fyzikálních poznatků v dopravní výchově, doprovázený názornými příklady. Práce je využívána při výuce učitelů autoškol, která v současné době probíhá na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity. Výsledky inovované přednášky byly porovnávány pomocí testů s výsledky předcházejícími. Práce je jedním z výzkumných výsledků výzkumného záměru "Skola a zdraví pro 21. století".
Abstract (in English)
Traffic as a very large part of technics can be from the didactical point of view understood as an interdisciplinary branch. It contains knowledge of physics, biology, chemistry and psychology, everything joined togehther by mathematics. Our contribution is an attempt asserting some physical knowledge in traffic education, followed by some objective examples. The work is a research result of research intent "School and Health 21"
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/8/2024 01:18