D
2009
Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)
KROČA, David
Základní údaje
Originální název
Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)
Název česky
Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)
Název anglicky
Artistic Performance and Poetry Theatre as a Means of Socialization (Experience from the Wolker's Prostějov Festival 2000-2008)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. s. 12-23, 2009
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00036941
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
umělecký přednes; recitační soutěž; interpretace textu; přednes poezie a prózy; socializace
Klíčová slova anglicky
art recital; recital competition; text interpretation; poetry and prose performance; socialization
V originále
Článek se zabývá vlivem uměleckého přednesu a divadla poezie na děti a mládež se sociálním znevýhodněním. Autor prezentuje výsledky svého dosavadního výzkumu v této oblasti a využívá i svých zkušeností z lektorské činnosti na celostátním festivalu poezie Wolkrův Prostějov v letech 2000-2008. Analyzuje zkušenosti sólových recitátorů, členů a vedoucích divadelních souborů i konkrétní vystoupení na přehlídce Wolkrův Prostějov.
Anglicky
The article is about the influence of artistic performance and poetry theatre on children and young people who are socially disadvantaged. The author presents results of research and benefits from his experiences from juries at the National Festival of Poetry Wolker's Prostějov in 2000-2008. He analyzes his experience of solo reciters, members and leaders of theatre ensembles as well as particular performances on Wolker's Prostějov parade.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 20. 10. 2024 15:58