D 2009

Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)

KROČA, David

Basic information

Original name

Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)

Name in Czech

Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)

Name (in English)

Artistic Performance and Poetry Theatre as a Means of Socialization (Experience from the Wolker's Prostějov Festival 2000-2008)

Authors

KROČA, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. p. 12-23, 2009

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00036941

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

umělecký přednes; recitační soutěž; interpretace textu; přednes poezie a prózy; socializace

Keywords in English

art recital; recital competition; text interpretation; poetry and prose performance; socialization
Změněno: 9/1/2012 11:45, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá vlivem uměleckého přednesu a divadla poezie na děti a mládež se sociálním znevýhodněním. Autor prezentuje výsledky svého dosavadního výzkumu v této oblasti a využívá i svých zkušeností z lektorské činnosti na celostátním festivalu poezie Wolkrův Prostějov v letech 2000-2008. Analyzuje zkušenosti sólových recitátorů, členů a vedoucích divadelních souborů i konkrétní vystoupení na přehlídce Wolkrův Prostějov.

In English

The article is about the influence of artistic performance and poetry theatre on children and young people who are socially disadvantaged. The author presents results of research and benefits from his experiences from juries at the National Festival of Poetry Wolker's Prostějov in 2000-2008. He analyzes his experience of solo reciters, members and leaders of theatre ensembles as well as particular performances on Wolker's Prostějov parade.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education