Detailed Information on Publication Record
2009
Nesprávné používání Gaussova rozdělení v didaktické praxi
HALÚZKA, Miloš and Jiří ŠIBORBasic information
Original name
Nesprávné používání Gaussova rozdělení v didaktické praxi
Name (in English)
Uncorrected Using of Gauss Distribution in Didactics Practice
Authors
Edition
první. Hradec Králové, Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie, p. 191-195, 4 pp. 2009
Publisher
Gaudeamus (Univerzita Hradec Králové)
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-827-7
Keywords (in Czech)
Gaussovo rozdělení; hodnocení žáků; výzkum
Keywords in English
Gauss Distribution; Classification Rating; Research
Změněno: 22/10/2009 17:15, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
V originále
Gaussovo rozdělení je používáno při popisu rozložení hodnocení žáků, přestože je takovéto použití nesprávné a vedlo by k chybnému hodnocení. Cílem práce bylo verifikovat, že, jak se v odborné literatuře a různých metodických pokynech předpokládá, by studijní výsledky (známky) měly mít Gaussovo rozdělení. Byl proveden výzkum a na základě jeho vyhodnocení zjištěno, že hodnocení Gaussovu rozdělení neodpovídá. Klíčová slova: Gaussovo rozdělení, hodnocení žáků, výzkum.
In English
The Gauss distribution is applied to distribution of pupils classification rating. On the other hand its using is uncorrected and evaluation is mistaken. The goal of this work was verified: pupils classification rating corresponded with Gauss distribution as it supposed on a special literature and a methodical instructions. The research was provided and interpreted. Conclusion: The pupils classification is nonconforming with Gauss distribution.