D 2009

Nesprávné používání Gaussova rozdělení v didaktické praxi

HALÚZKA, Miloš and Jiří ŠIBOR

Basic information

Original name

Nesprávné používání Gaussova rozdělení v didaktické praxi

Name (in English)

Uncorrected Using of Gauss Distribution in Didactics Practice

Edition

první. Hradec Králové, Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie, p. 191-195, 4 pp. 2009

Publisher

Gaudeamus (Univerzita Hradec Králové)

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7041-827-7

Keywords (in Czech)

Gaussovo rozdělení; hodnocení žáků; výzkum

Keywords in English

Gauss Distribution; Classification Rating; Research
Změněno: 22/10/2009 17:15, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.

Abstract

V originále

Gaussovo rozdělení je používáno při popisu rozložení hodnocení žáků, přestože je takovéto použití nesprávné a vedlo by k chybnému hodnocení. Cílem práce bylo verifikovat, že, jak se v odborné literatuře a různých metodických pokynech předpokládá, by studijní výsledky (známky) měly mít Gaussovo rozdělení. Byl proveden výzkum a na základě jeho vyhodnocení zjištěno, že hodnocení Gaussovu rozdělení neodpovídá. Klíčová slova: Gaussovo rozdělení, hodnocení žáků, výzkum.

In English

The Gauss distribution is applied to distribution of pupils classification rating. On the other hand its using is uncorrected and evaluation is mistaken. The goal of this work was verified: pupils classification rating corresponded with Gauss distribution as it supposed on a special literature and a methodical instructions. The research was provided and interpreted. Conclusion: The pupils classification is nonconforming with Gauss distribution.