JANÍK, Tomáš, Tina SEIDEL, Peter BOWMAN, Geraldine BLOMBERG, Hilda BORKO, David CLARKE, Inger Marie DALEHEFTE, Erin Marie FURTAK, Constanze HERWEG, Dana HÜBELOVÁ, Jennifer Kay JACOBS, Marcela JANÍKOVÁ, Kirsti KLETTE, Eckhard KLIEME, Petr KNECHT, Mareike KOBARG, Karen KOELLNER, Milan KUBIATKO, Peter LABUDDE, Cameron MITCHELL, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Christine PAULI, Manfred PRENZEL, Kurt REUSSER, Rolf RIMMELE, Kathleen J. ROTH, Katharina SCHWINDT, Simona ŠEBESTOVÁ, Richard J. SHAVELSON, Kathleen STÜRMER, Elke SUMFLETH and Maik WALPUSKI. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1st ed. Münster: Waxmann. 282 pp. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
Name in Czech Potenciál videostudií ve zkoumání vyučování a učení
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Tina SEIDEL (276 Germany), Peter BOWMAN (36 Australia), Geraldine BLOMBERG (276 Germany), Hilda BORKO (840 United States of America), David CLARKE (36 Australia), Inger Marie DALEHEFTE (276 Germany), Erin Marie FURTAK (840 United States of America), Constanze HERWEG (276 Germany), Dana HÜBELOVÁ (203 Czech Republic), Jennifer Kay JACOBS (840 United States of America), Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic), Kirsti KLETTE (578 Norway), Eckhard KLIEME (276 Germany), Petr KNECHT (203 Czech Republic), Mareike KOBARG (276 Germany), Karen KOELLNER (840 United States of America), Milan KUBIATKO (703 Slovakia), Peter LABUDDE (756 Switzerland), Cameron MITCHELL (36 Australia), Petr NAJVAR (203 Czech Republic), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic), Christine PAULI (756 Switzerland), Manfred PRENZEL (276 Germany), Kurt REUSSER (756 Switzerland), Rolf RIMMELE (276 Germany), Kathleen J. ROTH (840 United States of America), Katharina SCHWINDT (276 Germany), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic), Richard J. SHAVELSON (840 United States of America), Kathleen STÜRMER (276 Germany), Elke SUMFLETH (276 Germany) and Maik WALPUSKI (276 Germany).
Edition 1. vyd. Münster, 282 pp. Empirische Bildungsforschung, 2009.
Publisher Waxmann
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00036996
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8309-2208-7
Keywords (in Czech) videostudie; výzkum výuky; video ve vzdělávání učitelů
Keywords in English Video Study; research on teaching; video in teacher education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 30/10/2009 09:30.
Abstract
The book is structured in three sections which comprise chapters that focus on a specific power of video technology in classroom research. The chapters in section I focus on the power of video to describe the dynamics of teaching and learning in the classroom. They present various video studies conducted in the past fifteen years that aimed to describe the practices of teaching. The chapters in section II focus on the use of video in investigating the effects of teaching on student learning. They present approaches that build on video studies in order to link data about classroom processes with data about learning outcomes. The chapters in section III discuss possibilities offered by the use of video in professional development of teachers.
Abstract (in Czech)
Kniha je rozdělena do tří sekcí, do kterých jsou zařazeny kapitoly, které se zaměřují na specifikaci potenciálu videotechnologie ve výzkumu třídy. Kapitoly v 1. sekci popisují potenciál videa zachytit dynamiku vyučování a učení ve třídě. Představují videostudie, které byly realizovány v posledních patnácti letech, a které se zaměřovaly na popis procesu vyučování. Kapitoly ve 2. sekci zkoumají možnosti videa při zjišťování přínosu vyučování na učení žáků. Představují přístupy, které propojují videostudie a informace o učebních výstupech. V sekci 3. jsou zařazeny kapitoly, které diskutují o možnostech, které nabízí video pro profesní rozvoj učitelů
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 18/4/2024 07:56