2009
The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
JANÍK, Tomáš; Tina SEIDEL; Peter BOWMAN; Geraldine BLOMBERG; Hilda BORKO et. al.Basic information
Original name
The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
Name in Czech
Potenciál videostudií ve zkoumání vyučování a učení
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor); Tina SEIDEL (276 Germany); Peter BOWMAN (36 Australia); Geraldine BLOMBERG (276 Germany); Hilda BORKO (840 United States of America); David CLARKE (36 Australia); Inger Marie DALEHEFTE (276 Germany); Erin Marie FURTAK (840 United States of America); Constanze HERWEG (276 Germany); Dana HÜBELOVÁ (203 Czech Republic); Jennifer Kay JACOBS (840 United States of America); Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic); Kirsti KLETTE (578 Norway); Eckhard KLIEME (276 Germany); Petr KNECHT (203 Czech Republic); Mareike KOBARG (276 Germany); Karen KOELLNER (840 United States of America); Milan KUBIATKO (703 Slovakia); Peter LABUDDE (756 Switzerland); Cameron MITCHELL (36 Australia); Petr NAJVAR (203 Czech Republic); Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic); Christine PAULI (756 Switzerland); Manfred PRENZEL (276 Germany); Kurt REUSSER (756 Switzerland); Rolf RIMMELE (276 Germany); Kathleen J. ROTH (840 United States of America); Katharina SCHWINDT (276 Germany); Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic); Richard J. SHAVELSON (840 United States of America); Kathleen STÜRMER (276 Germany); Elke SUMFLETH (276 Germany) and Maik WALPUSKI (276 Germany)
Edition
1. vyd. Münster, 282 pp. Empirische Bildungsforschung, 2009
Publisher
Waxmann
Other information
Language
English
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00036996
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8309-2208-7
Keywords (in Czech)
videostudie; výzkum výuky; video ve vzdělávání učitelů
Keywords in English
Video Study; research on teaching; video in teacher education
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 30/10/2009 09:30, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
The book is structured in three sections which comprise chapters that focus on a specific power of video technology in classroom research. The chapters in section I focus on the power of video to describe the dynamics of teaching and learning in the classroom. They present various video studies conducted in the past fifteen years that aimed to describe the practices of teaching. The chapters in section II focus on the use of video in investigating the effects of teaching on student learning. They present approaches that build on video studies in order to link data about classroom processes with data about learning outcomes. The chapters in section III discuss possibilities offered by the use of video in professional development of teachers.
In Czech
Kniha je rozdělena do tří sekcí, do kterých jsou zařazeny kapitoly, které se zaměřují na specifikaci potenciálu videotechnologie ve výzkumu třídy. Kapitoly v 1. sekci popisují potenciál videa zachytit dynamiku vyučování a učení ve třídě. Představují videostudie, které byly realizovány v posledních patnácti letech, a které se zaměřovaly na popis procesu vyučování. Kapitoly ve 2. sekci zkoumají možnosti videa při zjišťování přínosu vyučování na učení žáků. Představují přístupy, které propojují videostudie a informace o učebních výstupech. V sekci 3. jsou zařazeny kapitoly, které diskutují o možnostech, které nabízí video pro profesní rozvoj učitelů
Links
LC06046, research and development project |
|