D
2008
Anotace dat pro e-learning
GREGAR, Tomáš a Jakub VAŠÍČEK
Základní údaje
Originální název
Anotace dat pro e-learning
Název česky
Anotace dat pro e-learning
Název anglicky
E-learning data annotation
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008, 6 s. 2008
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/08:00028627
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova česky
E-learning 2.0; výuka; metadata, sémantika; tagování
Klíčová slova anglicky
E-learning 2.0; learning; metadata; semantics; tagging
V originále
Tento příspěvek stručně představuje problematiku přípravy dat (zvláště obrazových) v~elektronických výukových materiálech a problémy, které jsou způsobeny nutností získat sémantiku dokumentu. V~rámci řešení nás pak seznamuje s~poloautomatickým systémem Iris, jehož cílem je nalézání a ukládání sémantiky obrazů pro lepší využití v elektronicky podporované výuce. Jsou představeny také postupy a rozšíření tohoto systému využívající tzv. human computing pro využití dobrovolné práce lidských uživatelů k řešení některých složitých problémů.
Anglicky
This paper describes in short the data preprocessing issue in the e-learning documents. The semantics acquiring issues are also mentioned. As a result it introduces the semiautomatic system called Iris. Also the designed processes to utilize the human computing in the issue of searching and storing the semantics of the picture documents in e-learning are described.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV | Název: E-learning v kontextu sémantického webu | Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu |
|
Zobrazeno: 15. 11. 2024 13:03