EN

A concept of evolutionary-ontological literacy

ŠMAJS, Josef a Emil VIŠŇOVSKÝ. A concept of evolutionary-ontological literacy. In Philosophy of education. 1. vyd. Novosibirsk: Novosibirsk State Pedagogical University Russia, 2009. s. 195-203, 8 s. ISSN 1811-0916.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A concept of evolutionary-ontological literacy
Název česky Koncept evolučně ontologické gramotnosti
Autoři ŠMAJS, Josef (203 Česká republika, garant) a Emil VIŠŇOVSKÝ (703 Slovensko).
Vydání 1. vyd. Novosibirsk, Philosophy of education, od s. 195-203, 8 s. 2009.
Nakladatel Novosibirsk State Pedagogical University Russia
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Ruská federace
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00037033
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISSN 1811-0916
Klíčová slova česky evolučně ontologická gramotnost; evoluční ontologie; informační konflikt; biofilní změna
Klíčová slova anglicky evolutional-ontological literacy; evolutionary ontology; informational conflict; biophilic changes
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Lenka Matějová, Ph.D., učo 175001. Změněno: 23. 3. 2010 14:19.
Anotace
Alongside with various kind of literacy - such as, for example, informational, technological, computer, cultural, ecological literacy, bio-literacy (their basis is not any new ontology of nature and culture) we suggest introducing an alternative concept: the evolution-ontological literacy. It is a new paradigmatic concept of literacy, which starts from the evolutionary ontology, whose studies are being presently performed by the authors.
Anotace česky
Spolu s různými druhy gramotnosti - jako například informační, technologické, počítačové, kulturní, ekologické gramotnosti, bio-gramotnosti (jejich základem není nová ontologie přírody a kultury), doporučujeme zavést alternativní koncept: evolučně ontologickou gramotnost. Jedná se o nový pradigmatický koncept gramotnosti, který vychází z evoluční ontologie.
VytisknoutZobrazeno: 23. 3. 2019 20:17

Další aplikace