KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Kompetence studenta k projektové výuce a jejich sebeevaluace jako prostředek řízení kvality profesní přípravy (The student´s competencies for project teaching and their self-evaluation as means of the quality control at the professional praparation). In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. první. Olomouc: Votobia Olomouc, 2009, p. 133-141. ISBN 978-80-7220-315-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kompetence studenta k projektové výuce a jejich sebeevaluace jako prostředek řízení kvality profesní přípravy
Name in Czech Kompetence studenta k projektové výuce a jejich sebeevaluace jako prostředek řízení kvality profesní přípravy
Name (in English) The student´s competencies for project teaching and their self-evaluation as means of the quality control at the professional praparation
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Olomouc, Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky, p. 133-141, 9 pp. 2009.
Publisher Votobia Olomouc
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037036
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7220-315-4
Keywords (in Czech) projektová výuka; evaluace; sebeevaluace; kompetence studenta; profesní příprava
Keywords in English project teaching; evaluation; self-evaluation; student competencies; professional preparation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 15/8/2013 21:22.
Abstract
Autorka popisuje cíle a strategii nového předmětu, v němž jsou studenti připravováni na realizaci projektů ve výuce. Studenti rozvíjejí a získávají nové kompetence, které reflektují. Dotazník kompetencí slouží jako autoevaluační nástroj pro zavedení opatření, kterým je zvyšována kvalita profesní přípravy. Ve výzkumném šetření je ověřena účinnost (reliabilita) tohoto nástroje.
Abstract (in English)
Author describes purposes and policy of the new subject where are students prepared on project teaching. Students develop and gain new competencies that reflect. The questionnaire of competencies is used as a tool for self-evaluation and as means introduction of arrangements to raise the quality of the professional preparation. There is effectivity of research tool in research project.
PrintDisplayed: 21/5/2024 03:15