C 2009

Family-school partnership in theory and practice of the Czech schools: conflict between ideal and reality

RABUŠICOVÁ, Milada

Basic information

Original name

Family-school partnership in theory and practice of the Czech schools: conflict between ideal and reality

Name in Czech

Partnerství školy a rodiny v teorii a praxi českých škol: konflikt mezi ideálem a realitou

Authors

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

first. Abingdon, Canada, New York, USA, International Perspectives on Contexts, Communities and Evaluated Innovative Practices : Family-school-community partnerships, p. 21-36, 16 pp. Cotext of Learning, 2009

Publisher

Routledge

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Canada

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/09:00029568

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

0-415-47949-5

Keywords (in Czech)

rodina; škola; spolupráce; partnerství

Keywords in English

family; school; cooperation; partnership

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/11/2009 11:35, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Abstract

V originále

This chapter deals with parents and their position with respect to school, at the level of pre-primary, primary and lower secondary education in the Czech Republic. The discussion is based on a research project whose objective was to help find answers to a number of questions addressing the role of parents in school processes at contemporary Czech maternal and basic schools.

In Czech

Tématem kapitoly jsou rodiče a jejich postavení ve vztahu ke škole na úrovni preprimárního, primárního a nižšího sekundárního stupně vzdělávání v České republice. Kapitola vychází z výsledků výzkumného projektu, jehož cílem bylo přispět k odpovědím na celou řadu otázek spjatých s rolí rodičů ve školních procesech na současných českých mateřských a základních školách.

Links

GA406/01/1077, research and development project
Name: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl