VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy (Didactics of Physical Education). 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 144 pp. 48822/FSpS-2/09-17/99. ISBN 978-80-210-4936-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktika tělesné výchovy
Name in Czech Didaktika tělesné výchovy
Name (in English) Didactics of Physical Education
Authors VILÍMOVÁ, Vlasta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2. vydání. Brno, 144 pp. 48822/FSpS-2/09-17/99, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 30306 Sport and fitness sciences
Country of publisher Estonia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14510/09:00037076
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-4936-9
Keywords (in Czech) didaktika; tělesná výchova; učební osnovy
Keywords in English didactics; physical education; curriculum
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Katarína Šimková, Ph.D., učo 453347. Changed: 25/5/2021 08:42.
Abstract
Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově. Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově.
Abstract (in English)
The present teaching is the second revised text study material Didactics of Physical Education in 2002. In the present text was necessary to add some of the changes occurring in the learning process in primary and secondary schools. Textbooks text is intended primarily for students of teaching physical education and sport, as well as full-time coaches and combined study. It is suitable for other candidates who are interested in this issue especially among teachers and other educational staff. Textbook in the introductory part deals with general information on the didactic school physical education. Other chapters deal with the motion assumptions pupils, acting on their physical, functional and psychological development. Four chapters deal with edukačním process in physical education, ie. physical education teacher, his teaching and educational activities, organizational forms and self-evaluation in school physical education. The final chapter characterizing the projects and physical education in primary and secondary schools, by the conditions of education and training and planning in school physical education.
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:45