D 2009

A poética do fragmento em Nao Entres Tao Depressa Nessa Noite Escura de António Lobo Antunes

ŠPÁNKOVÁ, Silvie

Základní údaje

Originální název

A poética do fragmento em Nao Entres Tao Depressa Nessa Noite Escura de António Lobo Antunes

Název česky

Poetika fragmentu v románu Nevcházej tak rychle do té temné noci Antónia Loba Antunese

Název anglicky

A poetics of fragmentation in the novel Do not go so quickly into that dark night by António Lobo Antunes

Autoři

ŠPÁNKOVÁ, Silvie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2009. vyd. Bratislava, Jornadas de Estudos Românicos, od s. 239 - 250, 12 s. 2009

Nakladatel

Studia Romanica Bratislavensia

Další údaje

Jazyk

portugalština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00028639

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-89137-50-3

Klíčová slova česky

portugalská próza; fragment

Klíčová slova anglicky

Portuguese fiction; fragmentation

Štítky

kontrola_RIV

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 1. 2013 20:59, Mgr. Monika Šinková, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

O processo de fragmentacao pode ser observado, no romance Nao Entres Tao Depressa Nessa Noite Escura (2000), a dois níveis: 1) a nível do discurso, em que se manifesta através de várias elipses, rupturas frásicas e verbais, lugares brancos, cruzamentos de vozes, tempos e espaços etc. 2) a nível da história, recorrendo a certos motivos que informam sobre a fragmentaçao, tais como o espelho, a água, a fotografia. Partindo desta perspectiva, o presente estudo foca os vários tipos de discurso fragmentário, bem como os motivos relacionados com o processo de fragmentaçao, sublinhando os seus efeitos para a interpretaçao da obra.

Česky

V románu Nevcházej tak rychle do té temné noci Antónia Loba Antunese se proces fragmentace rýsuje ve dvou rovinách: 1) v rovině diskursu (skrze elipsy, syntaktické zlomy, bílá místa, mísení hlasů, časů a prostorů apod.), 2) v rovině příběhu (skrze motivy zrcadla, vody a fotografie). Studie se zaměřuje na jednotlivé typy fragmentárního diskursu a motivy spjaté s fragmentací, přičemž se zdůrazňuje jejich účinek a význam pro interpretaci díla.

Návaznosti

KJB901640606, projekt VaV
Název: MODERNITA V OTAZNÍCÍCH. Současná francouzská románová tvorba versus mýtus modernity
Investor: Akademie věd ČR, Modernita v otaznících. Současná francouzská románová tvorba versus mýtus modernity
Zobrazeno: 20. 10. 2024 01:39