ZERZOVÁ, Jana. Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence. In Pre-Conference ECER. Theory and Evidence in European Educational Research. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence
Název česky Analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Název anglicky Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence
Autoři ZERZOVÁ, Jana.
Vydání Pre-Conference ECER. Theory and Evidence in European Educational Research, 2009.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky videostudie, CPV videostudie anglického jazyka, výuka reálií, interkulturní komunikativní kompetence, pozorování výuky, kategoriální systém
Klíčová slova anglicky video study, CPV Video Study of English, teaching culture, intercultural communicative competence, observing teaching, system of categories
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Změněno: 13. 11. 2009 15:26.
Anotace
The poster introduces the CPV Video Study of English project that is being carried out by the Educational Research Centre, Faculty of Education, Masaryk University, Czech Republic. The project aims to describe and analyse the current state of teaching English at lower-secondary schools in the Czech Republic. It is designed as explorative research of realised curriculum. Teaching is seen as providing opportunities to learn (Seidel & Prenzel 2006) that enable pupils to become engaged in the subject matter. The poster focuses in more detail on the description of the analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the results of the analysis of the sample of 79 videotaped lessons.
Anotace česky
Poster představuje CPV projekt CPV videostudie anglického jazyka, který je realizován Centrem pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Cílem projektu je popsat a analyzovat současný stav výuky anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Je navržen jako výzkum realizovaného kurikula. Vyučování je chápáno jako vytváření příležitostí k učení (Seidel, Prenzel 2006), které žákům umožňuje zabývat se učební látkou. Tento poster se věnuje detailněji popisu analýzy přístupů k výuce reálií a pozorování této výuky v hodinách anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Poster představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií v hodinách anglického jazyka natočených v projektu CPV videostudie anglického jazyka a výsledky analýz vzorku 79 natočených hodin.
Anotace anglicky
The poster introduces the CPV Video Study of English project that is being carried out by the Educational Research Centre, Faculty of Education, Masaryk University, Czech Republic. The project aims to describe and analyse the current state of teaching English at lower-secondary schools in the Czech Republic. It is designed as explorative research of realised curriculum. Teaching is seen as providing opportunities to learn (Seidel & Prenzel 2006) that enable pupils to become engaged in the subject matter. The poster focuses in more detail on the description of the analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the results of the analysis of the sample of 79 videotaped lessons.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:41