ZERZOVÁ, Jana. Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence. In Pre-Conference ECER. Theory and Evidence in European Educational Research. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence.
Name in Czech Analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Name (in English) Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence.
Authors ZERZOVÁ, Jana.
Edition Pre-Conference ECER. Theory and Evidence in European Educational Research, 2009.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) videostudie, CPV videostudie anglického jazyka, výuka reálií, interkulturní komunikativní kompetence, pozorování výuky, kategoriální systém
Keywords in English video study, CPV Video Study of English, teaching culture, intercultural communicative competence, observing teaching, system of categories
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Changed: 13/11/2009 15:27.
Abstract
The poster introduces the CPV Video Study of English project that is being carried out by the Educational Research Centre, Faculty of Education, Masaryk University, Czech Republic. The project aims to describe and analyse the current state of teaching English at lower-secondary schools in the Czech Republic. It is designed as explorative research of realised curriculum. Teaching is seen as providing opportunities to learn (Seidel & Prenzel 2006) that enable pupils to become engaged in the subject matter. The poster focuses in more detail on the description of the analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the results of the analysis of the sample of 79 videotaped lessons.
Abstract (in Czech)
Poster představuje CPV projekt CPV videostudie anglického jazyka, který je realizován Centrem pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Cílem projektu je popsat a analyzovat současný stav výuky anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Je navržen jako výzkum realizovaného kurikula. Vyučování je chápáno jako vytváření příležitostí k učení (Seidel, Prenzel 2006), které žákům umožňuje zabývat se učební látkou. Tento poster se věnuje detailněji popisu analýzy přístupů k výuce reálií a pozorování této výuky v hodinách anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Poster představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií v hodinách anglického jazyka natočených v projektu CPV videostudie anglického jazyka a výsledky analýz vzorku 79 natočených hodin.
Abstract (in English)
The poster introduces the CPV Video Study of English project that is being carried out by the Educational Research Centre, Faculty of Education, Masaryk University, Czech Republic. The project aims to describe and analyse the current state of teaching English at lower-secondary schools in the Czech Republic. It is designed as explorative research of realised curriculum. Teaching is seen as providing opportunities to learn (Seidel & Prenzel 2006) that enable pupils to become engaged in the subject matter. The poster focuses in more detail on the description of the analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the results of the analysis of the sample of 79 videotaped lessons.
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:20