JANÍKOVÁ, Věra. Was kann den Kindern mit Lernschwierigkeiten ihr Deutschlernen leichter machen (How to Assist Pupils with Learning Difficulties in Learning German). In Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik II. Prešov: Prešovská univerzita, 2009, 11 pp. ISBN 978-80-555-0002-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Was kann den Kindern mit Lernschwierigkeiten ihr Deutschlernen leichter machen
Name in Czech Co může pomoci žákům s poruchami učení při osvojování němčiny
Name (in English) How to Assist Pupils with Learning Difficulties in Learning German
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Prešov, Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik II, 11 pp. 2009.
Publisher Prešovská univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037132
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-555-0002-7
Keywords in English learning difficulties; methodology of FLT; German as a foreign language.
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 10/11/2009 13:59.
Abstract
Der Fremdsprachenerwerb ist in der Regel für Kinder mit Lernschwierigkeiten eine große Herausforderung. Sie benötigen im Fremdsprachenunterricht eine besondere Unterstützung. Im Beitrag wird der Begriff Lernschwierigkeiten näher erklär und gleichzeitig werden einige methodisch-didaktische Empfehlungen für den Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht vorgestellt.
Abstract (in Czech)
Osvojování cizího jazyka je zláště u žáků se specifickými poruchami učení spojeno s mnoha obtížemi, které lze pomocí nejrůznějších postupů eliminovat. Článek představuje výběr z těchto typických obtíží a nabízí několik metodicko-didaktických postupů pro usnadnění učení se němčině jako cizího jazyka pro danou cílouvouskupinu žáků.
Abstract (in English)
Acquiring a foreign language is an enormous challenge for pupils with learning difficulties. Special attention is required in such circumstances. The paper aims at elucidating the notion of learning difficulty. It also gives a few methodical recommendations for classes of German as a foreign language.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 3/5/2024 02:31