LUKÁŠOVÁ, Růžena a David ŠPAČEK. Measurement of citizens’ satisfaction: the key quality attributes of local authority services. Online. West University of Timisoara, Romania, 2009. 10 s. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Measurement of citizens’ satisfaction: the key quality attributes of local authority services
Název česky Měření spokojenosti občanů: klíčové atributy kvality služeb městských úřadů
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena a David ŠPAČEK
Vydání 10 s. 2009.
Nakladatel West University of Timisoara, Romania
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky veřejné služby; řízení kvality; kritéria kvality;
Klíčová slova anglicky public services; quality management; quality criteria
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Změněno: 25. 1. 2010 21:48.
Anotace
For local authorities, surveys of citizen satisfaction represent an important technique for obtaining the feedback from the public and also an indicator of quality of the provided services. If the feedback is to be efficient and provide relevant information for the improvement of the provided services, it is necessary that the measuring tools are based on the knowledge of the key attributes of the service quality reflecting expectations of users. The studies on attributes (dimensions) of service quality and users’ expectations in relation to the specific services conducted so far have been predominantly focused on the market sector. However, the measurement of citizen satisfaction with public services, especially services of public administration, is more complicated due to the character of the services, and little is known about the quality attributes of these services. The paper presents the results of qualitative research conducted with use of the critical incident method, the objective of which was to find out citizens’/customers’ expectations concerning services of public administration delivered by local authorities and to identify the key quality attributes of the examined public services.
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaVNázev: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 02:10