Detailed Information on Publication Record
2009
Evaluation in non-native writer's academic discourse: Stance devices
DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, OlgaBasic information
Original name
Evaluation in non-native writer's academic discourse: Stance devices
Name in Czech
Evaluace v psaném akademickém diskurzu nerodilých mluvčích: prostředky pro vyjádření postoje
Authors
DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga (100 Bulgaria, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. brno, Research in English Language Teacher Education, p. 33-42, 10 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00029602
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4967-3
Keywords (in Czech)
evaluace-koherence-interakce-akademický diskurz-epistemický postoj
Keywords in English
evaluation-coherence- interaction-academic discourse-epistemic stance
Tags
Reviewed
Změněno: 27/12/2010 20:29, doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
V originále
This contribution examines the interplay of some epistemic stance devices in a corpus of theses written by Czech students of English language and literature as means for expressing evaluation. In addition, it seeks to examine differences in the expression of stance in theses written in the fields of methodology, linguistics and literature and cultural studies.
In Czech
Příspěvek studuje vzájemnou provázanost epistemických prostředků pro vyjádření postoje v korpusu diplomových prací českých studentů anglického jazyka a literatury. Dále se příspěvek zabývá porovnáním prostředků pro vyjádření postojů použitých v pracích z oblasti metodologie, lingvistiky a literatury a kultury anglicky mluvících zemí.
Links
GA405/08/0866, research and development project |
|