ADAM, Martin a Petr NAJVAR. Teacher's Performance in ELT: A Preliminary Linguistic Analysis within the CPV Video Study. In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 19-32. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher's Performance in ELT: A Preliminary Linguistic Analysis within the CPV Video Study
Název česky Učitelův výkon v ELT: Předběžná lingvistická analýza v rámci videostudií CPV
Autoři ADAM, Martin (203 Česká republika, garant) a Petr NAJVAR (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, od s. 19-32, 14 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037196
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4967-3
Klíčová slova česky ELT; CPV; učitel; videostudie; analýza
Klíčová slova anglicky ELT; CPV; teacher; videostudy; analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., učo 14990. Změněno: 26. 11. 2009 10:37.
Anotace
The chapter presents preliminary results of research carried out as a joint venture of the co-authors. Its focus lies on analysing verbal communication in ELT classrooms. In the framework of the CPV Video Study of English, the aim of which is to document and analyse the processes of teaching and learning as they take place in every-day English classrooms, a randomised sample of English lessons taught at Czech lower-secondary schools was collected. In this chapter, the authors look at a particular ELT teacher's performance in class from the linguistic point of view, commenting on the linguistic means used within one teaching period. The analyses include Czech versus English spoken and Teacher Talking Time versus Student Talking Time.
Anotace česky
Kapitola prezentuje předběžné výsledky výzkumu prováděného v rámci projektu CPV, týkajícího se slovní komunikace a videostudií.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 01:33