PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Role doteku při komunikaci s těžce postiženými jedinci (The Role of the Touch in the Communication with Individuals with Severe Disabilities). In HÁJKOVÁ, Vanda. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. 1st ed. Praha: Somatopedická společnost, o.s., 2009, p. 111-121. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-904464-0-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role doteku při komunikaci s těžce postiženými jedinci
Name (in English) The Role of the Touch in the Communication with Individuals with Severe Disabilities
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením, p. 111-121, 11 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher Somatopedická společnost, o.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037198
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904464-0-3
Keywords (in Czech) dotek; těžké postižení; komunikace; stimulace; vlastní dotyk; omezení
Keywords in English touch; multihandicap; communication; stimulation; own touch; limitation
Tags pupils with special needs
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 10/1/2010 14:45.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá významem a možnostmi komunikace u těžce postižených jedinců, zdůrazňuje potřebu těžce postižených osob komunikovat a blíže se zaměřuje na dotek jako jeden z prostředků komunikace s těžce postiženými jedinci. Tento článek pochází z výzkumného šetření.
Abstract (in English)
This article is about the meaning and the possibilities of communication of individuals with severe disabilities. It is pointing out the importance to communicate and targeting the touch as an instrument of the communication with individuals with severe disabilities. This article comes from a research.
PrintDisplayed: 28/5/2024 23:42