D
2009
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
DOLEŽALOVÁ, Lenka, Lenka HRICOVÁ and Hana ABBODOVÁ
Basic information
Original name
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Name (in English)
Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment
Authors
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HRICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana ABBODOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 pp. 2009
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037224
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sociální znevýhodnění sociokulturně znevýhodněná rodina žák se slcuhovým postižením vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním romský asistent asistent pedagoga terénní práce
Keywords in English
social disadvantage social disadvantaged family pupil with hearing impairment education of socially disadvantaged pupils Roma assistant fieldwork
V originále
Článek se zabývá problematikou vzdělávání žáků se sluchovým postižením pocházejících ze sociokulturně znevýhodněných rodin. Obsahuje šest případových studií žáků základní školy pro sluchově postižené, které poukazují na nejčastější potíže, s nimiž se potýkají nejen sami žáci, ale i jejich rodiče, sourozenci, učitelé a vychovatelé. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
In English
This paper deals with the questions of education of pupils with hearing impairment from, socially disadvanaged families. The paper present six case studies of pupils with hearing impairment visiting primary schools for hearing impaired. The aim of these cas studies is to highlight difficulties experienced by the pupils, their parents, siblings, teachers and educators. The results have been obtained during a research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 12/11/2024 07:26