D 2009

Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

DOLEŽALOVÁ, Lenka, Lenka HRICOVÁ and Hana ABBODOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

Name (in English)

Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment

Authors

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HRICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana ABBODOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 pp. 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037224

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

sociální znevýhodnění sociokulturně znevýhodněná rodina žák se slcuhovým postižením vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním romský asistent asistent pedagoga terénní práce

Keywords in English

social disadvantage social disadvantaged family pupil with hearing impairment education of socially disadvantaged pupils Roma assistant fieldwork

Tags

Reviewed
Změněno: 13/9/2014 12:45, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Článek se zabývá problematikou vzdělávání žáků se sluchovým postižením pocházejících ze sociokulturně znevýhodněných rodin. Obsahuje šest případových studií žáků základní školy pro sluchově postižené, které poukazují na nejčastější potíže, s nimiž se potýkají nejen sami žáci, ale i jejich rodiče, sourozenci, učitelé a vychovatelé. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.

In English

This paper deals with the questions of education of pupils with hearing impairment from, socially disadvanaged families. The paper present six case studies of pupils with hearing impairment visiting primary schools for hearing impaired. The aim of these cas studies is to highlight difficulties experienced by the pupils, their parents, siblings, teachers and educators. The results have been obtained during a research.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 12/11/2024 07:26