DOLEŽALOVÁ, Lenka, Lenka HRICOVÁ and Hana ABBODOVÁ. Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU, 2009, 12 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Name (in English) Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment
Authors DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HRICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana ABBODOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 pp. 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037224
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech) sociální znevýhodnění sociokulturně znevýhodněná rodina žák se slcuhovým postižením vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním romský asistent asistent pedagoga terénní práce
Keywords in English social disadvantage social disadvantaged family pupil with hearing impairment education of socially disadvantaged pupils Roma assistant fieldwork
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 13/9/2014 12:45.
Abstract
Článek se zabývá problematikou vzdělávání žáků se sluchovým postižením pocházejících ze sociokulturně znevýhodněných rodin. Obsahuje šest případových studií žáků základní školy pro sluchově postižené, které poukazují na nejčastější potíže, s nimiž se potýkají nejen sami žáci, ale i jejich rodiče, sourozenci, učitelé a vychovatelé. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Abstract (in English)
This paper deals with the questions of education of pupils with hearing impairment from, socially disadvanaged families. The paper present six case studies of pupils with hearing impairment visiting primary schools for hearing impaired. The aim of these cas studies is to highlight difficulties experienced by the pupils, their parents, siblings, teachers and educators. The results have been obtained during a research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/6/2024 14:20