SUCHÁNEK, Petr and Milan SEDLÁČEK. Kvalita a konkurenceschopnost Českých podniků (The Quality and the competitiveness of Czech enterprises). In Nová teorie ekonomiky a managementu organizací a jejich adaptační procesy. 1st ed. Praha: Vysoká škola ekonomická, 2009, p. 1-9. ISBN 978-80-245-1571-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita a konkurenceschopnost Českých podniků
Name in Czech Kvalita a konkurenceschopnost Českých podniků
Name (in English) The Quality and the competitiveness of Czech enterprises
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milan SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Nová teorie ekonomiky a managementu organizací a jejich adaptační procesy, p. 1-9, 9 pp. 2009.
Publisher Vysoká škola ekonomická
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00037240
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-245-1571-7
Keywords (in Czech) kvalita; konkurenceschopnost; kvalitativní analýza
Keywords in English quality; competitiveness; qualitative analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 19/3/2013 15:52.
Abstract
Předmětem článku je analýza vzájemného vztahu kvality a konkurenceschopnosti Českých podniků. Cílem práce je analyzovat kvalitu a její dopad na konkurenceschopnost v Českých podnicích. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují konkurenceschopnost v podniku. Článek je výsledkem výzkumu prováděného formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno na jaře roku 2009 na MU ESF.
Abstract (in English)
The topic of this paper is the analysis of relationship between quality and competitiveness of Czech enterprises. The aim of this paper is quality analisis and its impact to the competitiveness of Czech enterprises. The paper start from fact, that quality is one of some elements of company competitiveness.
PrintDisplayed: 27/4/2024 01:15