ZERZOVÁ, Jana. Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study. In Research in English Language Teacher Education. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 190-199. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study
Name in Czech Analýza výuky interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol v České republice: CPV videostudie
Authors ZERZOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, p. 190-199, 10 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037255
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4967-3
Keywords (in Czech) videostudie; CPV videostudie anglického jazyka; výuka reálií; interkulturní komunikativní kompetence; pozorování výuky; kategoriální systém
Keywords in English video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Changed: 21/11/2009 11:34.
Abstract
The contribution briefly introduces the project of CPV Video Study of English which is being carried out by the Educational Research Centre of Masaryk University's Faculty of Education in close cooperation with the English Department. It focuses in more detail on the description of the planned analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the preliminary results of the analysis of a sample of 23 videotaped lessons illustrating the categories present in the sample and examples of their representation in the form of transcribed passages.
Abstract (in Czech)
Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka, který realizuje Centrum pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve spolupráci s Katedrou anglického jazyka. Blíže se zaměřuje na popis plánované analýzy přístupů k výuce reálií a jejich pozorování ve výuce anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií v hodinách anglického jazyka natočených v projektu CPV videostudie anglického jazyka a předběžné výsledky analýzy vzorku 23 natočených hodin ilustrující zastoupené kategorie a vzorky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie.
PrintDisplayed: 18/10/2024 01:29