C 2009

The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR

Basic information

Original name

The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

Name in Czech

CPV videostudie anglického jazyka: analyzování procesů vyučování a učení na druhém stupni základních škol v České republice

Authors

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, p. 177-189, 13 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037277

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4967-3

Keywords (in Czech)

videostudie; ESL; analýza vyučování a učení; jazykové vyučování

Keywords in English

Video Study; ESL; analyzing teaching and learning; language instruction

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/11/2009 13:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper introduces the project CPV Video Study of English, the aim of which is to document and analyse the processes of teaching and learning as they take place in everyday English classrooms in the Czech Republic. A randomised sample of English lessons taught at Czech lower-secondary schools was collected in 2007. Analyses carried out within the project focus on various aspects of teaching, such as modes of classroom organisation, using didactic tools and media and opportunities to talk. This paper also presents selected preliminary results of these analyses.

In Czech

Příspěvek představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka, jehož cílem je dokumentovat a analyzovat procesy vyučování a učení, tak jak probíhají v každodenní výuce angličtiny v České republice. Vyučovací hodiny byly pořízeny na druhém stupni základní školy v roce 2007 náhodným výběrem. Analýzy jsou zaměřeny na jednotlivé aspecty vyučovacího precesu, např. organizační formy výuky, didaktické prostředky a médie, příležitosti k mluvení. Příspěvek rovněž představuje předběžné výsledky těchto analýz.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling