NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. In Research in English Language Teacher Education. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 177-189. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Name in Czech CPV videostudie anglického jazyka: analyzování procesů vyučování a učení na druhém stupni základních škol v České republice
Authors NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, p. 177-189, 13 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037277
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4967-3
Keywords (in Czech) videostudie; ESL; analýza vyučování a učení; jazykové vyučování
Keywords in English Video Study; ESL; analyzing teaching and learning; language instruction
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 23/11/2009 13:22.
Abstract
The paper introduces the project CPV Video Study of English, the aim of which is to document and analyse the processes of teaching and learning as they take place in everyday English classrooms in the Czech Republic. A randomised sample of English lessons taught at Czech lower-secondary schools was collected in 2007. Analyses carried out within the project focus on various aspects of teaching, such as modes of classroom organisation, using didactic tools and media and opportunities to talk. This paper also presents selected preliminary results of these analyses.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka, jehož cílem je dokumentovat a analyzovat procesy vyučování a učení, tak jak probíhají v každodenní výuce angličtiny v České republice. Vyučovací hodiny byly pořízeny na druhém stupni základní školy v roce 2007 náhodným výběrem. Analýzy jsou zaměřeny na jednotlivé aspecty vyučovacího precesu, např. organizační formy výuky, didaktické prostředky a médie, příležitosti k mluvení. Příspěvek rovněž představuje předběžné výsledky těchto analýz.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 27/4/2024 06:39