VÍTKOVÁ, Marie. Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami (Using the concept of basal stimulation in the education of pupils with severe disabilities and multiple disabilities parallel). In Hájková, V. (ed.) a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. 1. vydání. Praha: Somatopedická společnost, o. s., 2009, p. 77-87. Odborná ediční řada Somatopedické spol., o. s. ISBN 978-80-904464-0-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Name in Czech Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Name (in English) Using the concept of basal stimulation in the education of pupils with severe disabilities and multiple disabilities parallel
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vydání. Praha, Hájková, V. (ed.) a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením, p. 77-87, 11 pp. Odborná ediční řada Somatopedické spol., o. s. 2009.
Publisher Somatopedická společnost, o. s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037297
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904464-0-3
Keywords (in Czech) koncept bazální stimulace vzdělávání žák s těžkým postižením souběžné postižení více vadami
Keywords in English concept of basal stimulation of education student with severe concomitant disabilities multiple disabilities
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 25/11/2009 14:47.
Abstract
Příspěvek představuje podmínky vzdělávání žáků s těžkým postižením, které vyžaduje odlišné metody práce i speciálně upravené podmínky. S úspěchem se u těchto žáků využívají různé terapeutické metody, z nichž významné místo zaujímá koncept bazální stimulace. V příspěvku je také představeno výzkumné šetření v Základní škole speciální Blansko, kde je úspěšně koncept bazální stimulace využíván.
Abstract (in English)
The paper introduces conditions of education of pupils with severe disabilities, who require different methods of work and specially adapted conditions. The success of these students use a variety of therapeutic methods, which occupies an important place the concept of basal stimulation. The paper is also presented research investigations in primary school is Blansko, which successfully used the concept of basal stimulation.
PrintDisplayed: 31/5/2024 13:33