C 2009

Metody a techniky DV pro podporu inkluze

PAVLOVSKÁ, MARIE and Jan ŠIRŮČEK

Basic information

Original name

Metody a techniky DV pro podporu inkluze

Name in Czech

Metody a techniky DV pro podporu inkluze

Name (in English)

METHOD AND TECHNICUES of DRAMA EDUCATION sUPPORTING INCLUSION

Authors

PAVLOVSKÁ, MARIE (203 Czech Republic, guarantor) and Jan ŠIRŮČEK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, 11 pp. Pd-38/09-02/58, 2009

Publisher

PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037304

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5033-4

Keywords in English

competences; intervention; prevention; inclusion; specific needs; drama education; reflection
Změněno: 18/1/2010 10:43, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

V našem příspěvku chceme představit výsledek longitudinálního výzkumu, který probíhal v letech 2006-2008 a sledoval vliv prvků DV na rozvoj kompetencí žáků ZŠ,, především v oblasti sociální a osobnostní, přičemž se kladl zvláštní důraz na proces inkluze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami

In English

In our contribution we would like to introdukce the reset of a longitudinal research, which took place between 2006 and 2008 and was monitoring the influence of the element sof drama in education upon the development of primary pupils competences (as well as thein relationships in the classroom), especially in the social and personality sphere, and which emphasised the proces sof including pupils with specific educational needs.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education