PAVLOVSKÁ, MARIE and Jan ŠIRŮČEK. Metody a techniky DV pro podporu inkluze (METHOD AND TECHNICUES of DRAMA EDUCATION sUPPORTING INCLUSION). In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: PdF MU, 2009, 11 pp. Pd-38/09-02/58. ISBN 978-80-210-5033-4. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Metody a techniky DV pro podporu inkluze |
Name in Czech | Metody a techniky DV pro podporu inkluze |
Name (in English) | METHOD AND TECHNICUES of DRAMA EDUCATION sUPPORTING INCLUSION |
Authors | PAVLOVSKÁ, MARIE (203 Czech Republic, guarantor) and Jan ŠIRŮČEK (203 Czech Republic). |
Edition | 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, 11 pp. Pd-38/09-02/58, 2009. |
Publisher | PdF MU |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/09:00037304 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-5033-4 |
Keywords in English | competences; intervention; prevention; inclusion; specific needs; drama education; reflection |
Changed by | Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 18/1/2010 10:43. |
Abstract |
---|
V našem příspěvku chceme představit výsledek longitudinálního výzkumu, který probíhal v letech 2006-2008 a sledoval vliv prvků DV na rozvoj kompetencí žáků ZŠ,, především v oblasti sociální a osobnostní, přičemž se kladl zvláštní důraz na proces inkluze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami |
Abstract (in English) |
---|
In our contribution we would like to introdukce the reset of a longitudinal research, which took place between 2006 and 2008 and was monitoring the influence of the element sof drama in education upon the development of primary pupils competences (as well as thein relationships in the classroom), especially in the social and personality sphere, and which emphasised the proces sof including pupils with specific educational needs. |
Links | |
---|---|
MSM0021622406, plan (intention) | Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society | |
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 16/10/2024 17:42