LOUKOVÁ, Tereza and Marie BLAHUTKOVÁ. Psychomotorika jako prostředek snižování projevů agresivního chování u dětí mladšího školního věku (Psychomotricity as a Mean of Reducing of Agressive Behaviour of Children). In Sport a kvalita života 2009. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 70-70, 133 pp. ISBN 978-80-210-5006-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychomotorika jako prostředek snižování projevů agresivního chování u dětí mladšího školního věku
Name in Czech Psychomotorika jako prostředek snižování projevů agresivního chování u dětí mladšího školního věku
Name (in English) Psychomotricity as a Mean of Reducing of Agressive Behaviour of Children
Authors LOUKOVÁ, Tereza (203 Czech Republic) and Marie BLAHUTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1.vydání. Brno, Sport a kvalita života 2009, p. 70-70, 133 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037309
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5006-8
Keywords (in Czech) psychomotorika agresivita agrese pozitivní podmiňování
Keywords in English psychomotricity aggression aggressive speeches positive conditional
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D., učo 614. Changed: 19/3/2010 10:21.
Abstract
V našem příspěvku se zabýváme myšlenkou, že psychomotorika, coby zábavná výchova pohybem, slouží jako prostředek snižování projevů agresivního chování. Nabízíme zde teoretické podklady, které by mohly sloužit k dalšímu výzkumu. Docházíme k závěru, že psychomotoriku lze zařadit také mezi možné prostředky prevence a nápravy agresivního chování u dětí mladšího školního věku.
Abstract (in English)
In our contribution we deal the idea that psychomotricity, as a fun movement education, can also serve as a mean of reducing speeches of aggressive behaviour. We offer here theoretical elements, which could be used to further research. In our conclusion we could say that psychomotricity can be divided among the means of prevention and control of the aggressive behaviour of children under the age of school-age.
PrintDisplayed: 30/5/2024 07:22