KUDOVÁ, Dagmar and Helena CHLÁDKOVÁ. Techniky managementu II (Management techniques II). Kvasný průmysl. Praha, 2009, 55/2009, No 1, p. 21-23. ISSN 0023-5830.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Techniky managementu II
Name (in English) Management techniques II
Authors KUDOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor) and Helena CHLÁDKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Kvasný průmysl, Praha, 2009, 0023-5830.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/09:00037387
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech) benchmarking management
Keywords in English benchmarking management
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dagmar Kudová, Ph.D., učo 68454. Changed: 10/2/2010 14:40.
Abstract
V tomto pokračování seriálu o managementu se představí techniky managementu zaměřené na řízení celé organizace. Mezi tyto techniky je možno zařadit štíhlé řízení, benchmarking, koncepce učící se organizace, reengineering a nepřetržité zdokonalování. Je na managementu každé organizace, aby ve změnách dějících se v prostředí managementu nespatřoval pouze deprimující moment, na který je nutno reagovat, ale aby ve změnách hledal příležitost, aby byl na změny připraven nebo i některé sám inicioval, případně předvídal jejich důsledky pro organizaci a nebo na ně alespoň pružně reagoval.
Abstract (in English)
In this part of the series on Management, technigues focused on managing organisations are described. These techniques incluide lean management, benchmarking, concept of learning organisation, reengineering and continuous improvement. Management of any organisation should not see only the deprivingmomentum of the environmental changes, that requires a reaction, but to see also opportunities emanating from the changes; to be readz for the changes, or even initiate some of them, or anticipate their impacts on organisation and flexibily react to them.
PrintDisplayed: 30/7/2024 22:23