J 2009

Techniky managementu II

KUDOVÁ, Dagmar and Helena CHLÁDKOVÁ

Basic information

Original name

Techniky managementu II

Name (in English)

Management techniques II

Authors

KUDOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor) and Helena CHLÁDKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Kvasný průmysl, Praha, 2009, 0023-5830

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/09:00037387

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords (in Czech)

benchmarking management

Keywords in English

benchmarking management

Tags

Reviewed
Změněno: 10/2/2010 14:40, Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.

Abstract

V originále

V tomto pokračování seriálu o managementu se představí techniky managementu zaměřené na řízení celé organizace. Mezi tyto techniky je možno zařadit štíhlé řízení, benchmarking, koncepce učící se organizace, reengineering a nepřetržité zdokonalování. Je na managementu každé organizace, aby ve změnách dějících se v prostředí managementu nespatřoval pouze deprimující moment, na který je nutno reagovat, ale aby ve změnách hledal příležitost, aby byl na změny připraven nebo i některé sám inicioval, případně předvídal jejich důsledky pro organizaci a nebo na ně alespoň pružně reagoval.

In English

In this part of the series on Management, technigues focused on managing organisations are described. These techniques incluide lean management, benchmarking, concept of learning organisation, reengineering and continuous improvement. Management of any organisation should not see only the deprivingmomentum of the environmental changes, that requires a reaction, but to see also opportunities emanating from the changes; to be readz for the changes, or even initiate some of them, or anticipate their impacts on organisation and flexibily react to them.