CHMELÍK, Jiří and Jiří SOCHOR. Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures. In Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design. Goteborg, Sweden: Chalmers University of Technology, 2009, p. 11-18. ISSN 1650-6340.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
Name in Czech Virtuální prostředí pro navrhování geometrických soch
Authors CHMELÍK, Jiří (203 Czech Republic) and Jiří SOCHOR (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Goteborg, Sweden, Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design, p. 11-18, 8 pp. 2009.
Publisher Chalmers University of Technology
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Sweden
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/09:00037390
Organization unit Faculty of Informatics
ISSN 1650-6340
Keywords (in Czech) geometrické sochy; virtuální prostředí;
Keywords in English geometrical sculptures; virtual environment; human-computer interaction;
Tags best2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D., učo 60621. Changed: 25/11/2010 20:57.
Abstract
We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.
Abstract (in Czech)
Představujeme systém pro navrhování geometrických soch ve virtuálním prostředí. Aplikace je založena na sochách na mnohostěnech - stejnou myšlenku použil i G. W. Hart pro v jeho práci: "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Našim hlavním přínosem je využití nových interakčních technik. Díky vizualizační metodě kombinující stereoskopii a klasické techniky vykreslování může uživatel-umělec mnohem lépe vnímat komplikovaný tvar sochy. Prostorový vstup poskytuje intuitivní cestu pro manipulaci a modifikaci sochy přímo ve virtuálním prostředí. Toto nové pracovní prostředí umožňuje uživateli více se soustředit na navrhování soch. V tomto článku popisujeme myšlenku soch založených na mnohostěnech, virtuální prostředí a virtuální nástroje pro práci s tvarech sochy, interakční techniky a pomocné prvky pro zjednodušení procesu návrhu.
Links
LC06008, research and development projectName: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics
PrintDisplayed: 24/7/2024 13:24