Detailed Information on Publication Record
2009
Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
CHMELÍK, Jiří and Jiří SOCHORBasic information
Original name
Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
Name in Czech
Virtuální prostředí pro navrhování geometrických soch
Authors
CHMELÍK, Jiří (203 Czech Republic) and Jiří SOCHOR (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Goteborg, Sweden, Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design, p. 11-18, 8 pp. 2009
Publisher
Chalmers University of Technology
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Sweden
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/09:00037390
Organization unit
Faculty of Informatics
ISSN
Keywords (in Czech)
geometrické sochy; virtuální prostředí;
Keywords in English
geometrical sculptures; virtual environment; human-computer interaction;
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/11/2010 20:57, Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
V originále
We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.
In Czech
Představujeme systém pro navrhování geometrických soch ve virtuálním prostředí. Aplikace je založena na sochách na mnohostěnech - stejnou myšlenku použil i G. W. Hart pro v jeho práci: "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Našim hlavním přínosem je využití nových interakčních technik. Díky vizualizační metodě kombinující stereoskopii a klasické techniky vykreslování může uživatel-umělec mnohem lépe vnímat komplikovaný tvar sochy. Prostorový vstup poskytuje intuitivní cestu pro manipulaci a modifikaci sochy přímo ve virtuálním prostředí. Toto nové pracovní prostředí umožňuje uživateli více se soustředit na navrhování soch. V tomto článku popisujeme myšlenku soch založených na mnohostěnech, virtuální prostředí a virtuální nástroje pro práci s tvarech sochy, interakční techniky a pomocné prvky pro zjednodušení procesu návrhu.
Links
LC06008, research and development project |
|