D 2009

Problematika předmětu Výchova ke zdraví na základních školách

HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK and Pavel MENŠÍK

Basic information

Original name

Problematika předmětu Výchova ke zdraví na základních školách

Name in Czech

Problematika předmětu Výchova ke zdraví na základních školách

Name (in English)

The problems of teaching in the field of Health Education in primary schools.

Authors

HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Česká republika, KALOKAGATHIE - Fórum výchovy ke zdraví XII. p. 462-481, 19 pp. 2009

Publisher

Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037397

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4996-3

Keywords (in Czech)

: Pedagogická fakulta – střední škola – základní škola – učitelé – budoucí učitelé – výchova ke zdraví – holistické pojeti termínu zdraví - prevence

Keywords in English

Faculty of Education - secondary School - primary school - teachers - future teachers - health education - a holistic conception of the term health - prevention
Změněno: 17/3/2010 20:02, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Abstract

V originále

Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity byla první v České republice, která získala akreditaci pro výuku oboru Výchova ke zdraví. Podle jejího vzoru a na základě jejích získaných zkušeností postupně připravují k akreditaci a zahajují výuku oboru Výchova ke zdraví i na dalších pedagogických fakultách v republice a konzultují v Brně na fakultě náplň oboru a návaznost jednotlivých předmětů do něj zařazených. Přesto však, že se na Pedagogické fakultě v Brně bude konat již pátá mezinárodní konference na téma Škola a zdraví pro 21. století, nezbývá, než opět upozornit na potřebu a nutnost výuky Výchovy ke zdraví na pedagogických fakultách. To proto, že se stále ještě vyskytují názory, že tento předmět není nutný. Příspěvek prezentuje výsledky anonymní ankety uspořádané mezi studenty brněnské Pedagogické fakulty. Studenti se zde vyjadřují k výuce oboru Výchova ke zdraví a o jeho významu pro znalosti a dovednosti budoucích učitelů.

In English

Faculty of Education Masaryk University is the first faculty in the Czech republic that gained accreditation for the course Health Education. In spite of the fact that the Brno Faculty of Education holds the fifth annual conference on School and Health for the 21st Century this year, it is necessary to emphasize again the necessity and urgency of implementing Health Education courses into teaching programmes of Faculties of Education. That is because there are still some opinions present which claim that such a course is not necessary. The article presents results from an annonymous inquiry which requested students of Brno Faculty of Education. Students expressed their opinions on the Health Education lectures and the importance of these lectures for their knowledge and skills as for future teachers.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century