Detailed Information on Publication Record
2009
Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
Name (in English)
Family science education as a source of motivation of gifted students.
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. p. 236-242, 7 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037405
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5039-6
Keywords (in Czech)
rodinné přírodovědné vzdělávání; motivace; přírodovědné nadání; hands-on aktivita
Keywords in English
family science education; motivation; science gifts; hands-on activity
Tags
Reviewed
Změněno: 27/2/2017 09:10, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Vliv rodiny a školy na rozvoj nadání žáka je všeobecně uznáván. Propojení vlivu rodiny a školy může být velmi silným motivačním stimulem pro tento rozvoj. Prezentovaný výzkum ukazuje poměrně silnou vazbu mezi školním přírodovědným vzděláváním žáků a rodinným přírodovědným vzděláváním, kterým rozumíme přenos školních poznatků do rodiny žáka. Školní přírodovědné poznatky mohou být využity v celoživotním vzdělávání dospělých. Zpětně může být vytvořena pozitivní rodinná atmosféra k přírodovědě a školnímu přírodovědnému vzdělávání. Pro rodinné přírodovědné vzdělávání je také třeba nalézt specifické metody, formy a prostředky.
In English
The family and school influence on the development of student gifts is commonly approved. Interconnection of family and school influences can be a very strong motivational incentive to this development. Presented research indicates the relatively strong relation between school science education of student and family science education, which we define as the transfer of school knowledge into student family. School science knowledge can be used in the lifelong learning of adults. Respectively a positive family atmosphere for science and school science education can be created. It is necessary to find special methods, forms and instruments for family science education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|