HRICOVÁ, Lenka. Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe (Education of Persons with Hearing Impairment in Africa). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU, 2009, 12 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe
Name (in English) Education of Persons with Hearing Impairment in Africa
Authors HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 pp. 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037409
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech) sluchové postižení v rozvojových zemích; školy pro neslyšící v Africe; vnější pomoc při vzdělávání sluchově postižených; evropské projekty na pomoc při vzdělávání sluchově postižených; charita; neziskové organizace; občanská sdružení
Keywords in English hearing impairment in developing countries; schools for deaf in Africa; outsider help with education of hearing impaired; european projects for help with education of hearing impaired; charity; non-governmental organisations; civic associations
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 9/3/2011 10:07.
Abstract
Ačkoli se konference k výzkumnému záměru Katedry speciální pedagogiky na brněnské Masarykově univerzitě v roce 2009 týká speciálních potřeb žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, napadlo mne k jejímu tématu Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním vytvořit příspěvek týkající se vzdělávání dětí, které jsou sociálně znevýhodněné mimo Českou republiku a mimo Evropu. A sice zamířím do Afriky. Článek se týká vzdělávání afrických dětí a podpory jejich vzdělávání evropskými zeměmi. Je zaměřen na pomoc při vzdělávání dětí v Africe a na základní podporu, která má na tuto oblast velký vliv. Těžištěm není přímo vzdělávací proces jako takový, ale především vytváření podmínek pro vzdělávání dětí v Africe, neboť potřeba podpory a pomoci v tomto ohledu je v chudých afrických zemích veliká. Konkrétně je článek zaměřen na sluchově postižené žáky. Výsledky šetření byly získány v rámci teoretického výzkumu.
Abstract (in English)
Although the conference based on the research intention of the Department for Special Education at Masaryk University in Brno in 2009 deals with the special needs of pupils in the context of the Framework Education Programme for Basic Education, I would like to contribute to the topic Education of socially disadvantaged children with a report about educating sociálky disadvantaged children outside of the Czech Republic and Europe. Namely, my target is Africa. The article covers education of African children and the basic support dominy from European countries, which is very important in that region. The emphasis is not on the educational process itself but on creating conditions for educating children in Africa. There is a great need for support and help in poor African countries. To be more specific, the article focuses on hearing impaired children. The results have been obtained during a theoretical research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:34